Co to kvete u nás v lese



Včera jsem po několika dnech vyrazila s NW hůlkami do lesa. Moc jsem toho ale nenachodila, protože jsem si uvědomila, že celý les kvete. Vše je po dešti zelené a lesklé. A tak jsem fotila a fotila a pak se to doma pokusila určit. Ne, všechno jsem našla a nebo možná také špatně určila. Budu ráda, když mě někdo opraví.

Tak tohle jsem myslela, že je buk. Ale asi není. Kdo ví?

Toto asi bude zběhovec.

Tak tahle krasavice asi bude Ptačinec velkolistý.

Tady máme Vraní oko. Ani jsem nevěděla, že tady tak hojně roste.


Violka





Tady to vypadá, že se chystají rozkvést Netýkavky.





A pan Bodlák už si také natřásá šaty.




A tady si nejsem vůbec jistá. Mohl by to být svízel vonný. Kdo to ví?


Tohle by mohla být hluchavka žlutá.



"Sakura" českých lesů -  Střemcha.


Blatouchy asi pozná každý.


Tuhle krásku jsem nikde nenašla. Kdo poradí?



Mám velké štěstí, že jen pár desítek metrů od domu mám les. Černý les.





Rostou v něm konvalinky.







Kamarádky - hole.













Komentáře

  1. ahoj-srom-jilm,svízel není svízel,ale mařinka vonná.blatouch není blatouch,ale orsej jarní.No,nikdo neví všecko,já taky spoustu věcí nevím.Pěkný večer od nás z Moravy!Zdena.

    OdpovědětVymazat
  2. Zdeni, děkuji za nakouknutí a komentář.Mařinka vonná je dřívější název pro svízel vonný - info zde: https://cs.wikipedia.org/wiki/Sv%C3%ADzel_vonn%C3%BD a blatouch si myslím, že blatouchem je. Orsej u nás snad ani neroste a podle obrázků má mnohem víc okvětních lístků. https://cs.wikipedia.org/wiki/Orsej

    OdpovědětVymazat
  3. Věruško, krásnou procházku jsi měla. A já jsem naprostý neznalec a diletant, tak s názvy ti neporadím. Měj pěknou neděli.

    OdpovědětVymazat
  4. Věruško, děkuji za krásné fotografie z lesa. Myslím, že jsi vše popsala správně...Krásné fotografie. Přidám si Tě do přátel Ano? Děkuji za milý komentář na mých stránkách a přeji krásnou májovou neděli a ídalší májové dny a těším se na další fotografie.

    OdpovědětVymazat
  5. Věruš, je u vás ale krásně. Střemchu mám na zahradě. Jedna byla i na na našem dvoře, ale byla blízko domu a padla při jarním kácení. Snad ještě obrazí. Je to můj oblíbený strom. Když kvete je nádherná. Jana

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji, že jste se u mě zastavili.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Opeřená hvězda a ty ostatní bločky

KDYŽ MUŽ SE ŽENOU SNÍDÁ - aneb dárek pro novomanžele

Lednové radosti