CHRPY V ŽITĚ

 Jako malá holka jsem milovala (a dodnes miluji) knížku Srdce potěšení od Jana Čarka s krásnými obrázky od Adolfa Zábranského. Uměla jsem ji (a umím skoro i dodnes) celou zpaměti. A tak, když si tak chodím přírodou, některé básničky mi naskakují automaticky. 


Proč to žito v máji,

pročpak trpí modré chrpy,

co má z toho plevele?


Inu jsou to přátelé!


Kterak by to žitečko, žito

asi na svět hledělo,

kdyby ty své modré oči,

modré chrpy nemělo?







Je pravda, že u nás na Vysočině chrpy nekvetou v máji, ale podezřívám pana Čarka, že se mu tam máj lépe hodil, než červen. 



Komentáře

  1. Věruško, to jsou nádherné fotky. Kochám se. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  2. Věro, krásné verše i Tvé foto. V úterý jsem konečně navštívila Zelenou horu. Hleděla jsem směr k vaší zahradě a vzpomínala na Tebe. Žiješ v krasném kraji. Marie

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji, že jste se u mě zastavili.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Opeřená hvězda a ty ostatní bločky

Zelená

KDYŽ MUŽ SE ŽENOU SNÍDÁ - aneb dárek pro novomanžele